Czy te wskazówki mogą poprawić Twoją strategię e-mail marketingu?
Wiele firm internetowych zostało stworzonych lub zepsutych przez pojedynczą kampanię e-mail marketingową.
Jeśli zrobisz to dobrze, może stać się wirusowe, generując ogromny ruch w Twojej witrynie. Z drugiej strony, jeśli zrobisz to źle, może to zatopić Twoją firmę. Przeczytaj ten artykuł w całości, aby znaleźć wskazówki i techniki, które nauczą Cię, jak to zrobić w sposób korzystny dla Twojej firmy.Dowiedz się, kim są Twoi odbiorcy. Gdy zdobędziesz kilku czytelników, zastanów się, jak zachęcić ich do zapisania się do znajomych. Na końcu każdego e-maila umieść przycisk „subskrybuj” i „udostępnij”, aby czytelnicy mogli przekazywać Twoje informacje znajomym. Twoja baza subskrybentów będzie rosła sama.Kiedy poprosisz ludzi o wyrażenie zgody, poinformuj ich, czego mogą się spodziewać. Powiedz im, co będziesz wysyłać i jak często to będziesz wysyłać. Ludzie będą bardziej skłonni do rejestracji, jeśli będą wiedzieć, że nie będziesz zalewać ich skrzynek odbiorczych rozwlekłymi e-mailami, których nie mają zamiaru czytać.Chociaż powinno to być oczywiste, wystarczająco ważne jest, aby powtarzać w kółko: Nigdy nie wysyłaj niechcianych wiadomości e-mail. Powinieneś mieć wyraźne pozwolenie od wszystkich, do których wysyłasz e-maile marketingowe. Chodzi o coś więcej niż tylko o to, by ich nie denerwować; odbiorca, który uważa, że Twój e-mail jest spamem, może sprawić Ci kłopoty z usługodawcą.Promuj oferty specjalne lub ograniczone czasowo wyprzedaże wyłącznie przez e-mail jako sposób na podsycanie emocji klientów, którzy otrzymują Twoje e-maile. Ta strategia e-mailowa ma podwójną korzyść: nagradzanie klientów za subskrypcję biuletynu i inspirowanie ich do polecania swoim przyjaciołom i rodzinie tego samego. Programy polecające mogą być korzystne, jeśli chcesz zwiększyć liczbę czytelników, którzy mogą zostać klientami.Wykorzystaj marketing e-mailowy, aby bardziej zaangażować klientów w inne portale promocyjne. Na przykład zawsze daj czytelnikom kilka sposobów, aby dowiedzieć się więcej o tym, o czym mówi każdy e-mail.
Zakończ każdy e-mail swoimi danymi kontaktowymi i adresem internetowym, zachęć ich do udostępniania specjalnych promocji za pomocą przycisków „Lubię to” na Facebooku lub skieruj ich do filmu, który pokazuje im, jak najlepiej korzystać z nowego produktu.Jeśli używasz obrazów w biuletynach e-mail, umieść tekst po prawej stronie obrazów.
Badania pokazują, że klienci znacznie częściej klikają link lub przycisk umieszczony po lewej stronie obrazu niż ten, który jest umieszczony w dowolnym innym miejscu na stronie.Postaraj się, aby klienci mogli jak najłatwiej wypisać się z Twoich e-maili. Nie czyniąc tego prostym, poczują, że jesteś zbyt nachalny i możesz zostać wyłączony z Twojego produktu lub firmy. Daj im możliwość rezygnacji z niektórych lub wszystkich e-maili.Ułatw ludziom wypisanie się z Twojej listy. Może to wydawać się nieproduktywne, ponieważ nie chcesz, aby Twoi klienci stracili zainteresowanie i odeszli. Jeśli jednak Twoi klienci nie są już zainteresowani Twoimi biuletynami, mogą się denerwować, jeśli nie będą mogli łatwo zrezygnować z subskrypcji. Podaj duży przycisk lub link, aby klienci, którzy stracili zainteresowanie, mogli go znaleźć bez szczegółowego wyszukiwania.Aby upewnić się, że Twój e-mail marketing naprawdę pomaga, a nie przeszkadza Twojej firmie, zwróć szczególną uwagę na spam, który kiedyś usunąłeś z własnego konta e-mail. Zobacz, w jakim języku sam odpowiadasz najbardziej negatywnie i naprzemiennie, jakie tematy zwiększają prawdopodobieństwo otwarcia e-maila marketingowego.Kiedy wiesz, co robić, stworzenie kampanii e-mail marketingowej będzie łatwe, skuteczne i opłacalne. Poprawisz swoją reputację online, jednocześnie budując zyski, a początkowa inwestycja zarówno czasu, jak i pieniędzy jest niewielka. Nie ma lepszego sposobu na rozwój firmy, więc zacznij tworzyć swoją kampanię już dziś!